Hej

Nedan följer rapport från Fredrik efter en fullspäckad helg!! :)

Jag får alltid höra att jag har så tjockt pannben, något som jag både tar förben komplimang och som en nidkommentar. Ärligt talat så är det sällan som jag kommer till en gräns där jag känner att det tar emot, att jag har pressat mig mot det yttersta och lider, jag är rätt smögen när det kommer till motion och träning. Det skall kännas och men det skall inte vara tråkig eller kännas omotiverat. Därför är det viktigt att hitta egna små incitament hela tiden. Just nu är det att komma i form och skapa en känsla av självrespekt.

Jag både ser och känner att träningen och den nya kosthållningen har gett resultat, jag har mer slaviskt tränat än ätit till hundra procent efter kostschemat, men som jag tidigare upplevt så har jag hamnat ur spår på grund av näringsbrist och inte kunnat koncentrera mig på jobbet vilket, men med lite egen initiativ förmåga så har jag löst det utan att gå utanför ramen för nyttighet.

Jag hann inte fråga oscar riktigt vad som skulle vara en bra kostuppladdning för helgen, Cykling 90 km och 21 km löpning på lördagen, så jag tog mig friheten att ta en pasta laddning.
Jag har inte vågat berätta det för Oscar än, men när han postar detta så lär han läsa vad som hänt.bild 4

Jag och ett par kompisar rundade av kvällen med ett glas rödvin och lite nötter och morötter med dip.

När jag vaknade på lördagen morgonen så spydde jag upp massa nötter och morötter… och hade ingen aptit alls, så det blev en sked med kesella.

I Trollhättan har vi en härlig tradition, – Att göra en Ölme. Det innebär att vi cyklar ner till göteborg från
Trollhättan på morgonen, 90km och springer göteborgsvarvet 21 km och cykla tillbaka. För en månad sedan hade jag ingen aning om att jag skulle bestämma mig för att göra detta även i år.

Cyklingen ner gick utmärkt i 30km/h tempo och sedan en sansad återhämtning med lite cachewnötter.

Jag hade sedan innan bestämt att jag skulle hålla 6.30 tempo och det gjorde jag genom hela varvet som var en helt underbar tillställning. Jag kom i mål förhållandevis fräsch. Jag hade lovat att ställa upp och vara med och rodda en catering i Lilla Edet på kvällen så det blev ingen cykling tillbaka men ack jobb till 04 på morgonen på söndagen.

Här kommer faktiskt äntligen en positiv sak, kännbart positiv.
Jag pallade med all fysik aktivitet och nattjobb och hade ork kvar.
Det blev alldeles för lite sömn natten till söndag men jag stod mig bra ändå.
Jäklar va härligt.

Under söndagen så valde jag att springa 9 km med min hund stellan och övriga laget som jag skall köra butlers triathlon med den 6 juni. Kroppen mådde jäkligt bra med en liten genomkörare dagen efter så musklerna fick rensa sig lite.

Måndag – vila.